fredag den 11. februar 2011

Giv mig svævende chokolade

Chokoladeundertræk.


Her tænker du nok, at vi alle sammen ville blive lidt til den tykke side, hvis der svævede små mundrette stykker chokolade tilfældigt rundt i vores stuer. Eller jeg ville ihvertfald blive noget til den tykke side, hvis det kunne lade sig gøre. Så det er ikke den slags svævende chokolade, jeg er på jagt efter.
Jeg bagte en banankage den anden dag, fordi jeg følte mig vild, hakkede jeg chokoladen og kom den ned i dejen, i stedet for at smelte og lægge den oven på. Desværre blev resultatet ikke som ønske, alt chokoladen var gået til bunds som små synkende skuder, og sad fast i mit kagefad. Det er jeg jo selvsagt ikke spor tilfreds med, men jeg ved jo, fra kager jeg har købt, at det kan lade sig gøre med små chokostykker der svæver rundt i kagen. Hvis nogen der læser dette kan finde ud af at gøre chokolade svævende, så stik mig straks jeres triks så jeg kan gøre det efter.

Mit kagefad med chokoladetatovering.

1 kommentar:

  1. Hm... Altså, nu er jeg ingen bage-wizz, men chokoladeundertræk (godt ord!) har jeg alligevel aldrig været ude for. Ved ikke, om banankage opfører sig anderledes end så meget anden kage, men jeg har da bagt en del forskellige kager med svævende chokolade gennem tiden.

    Synes ikke, jeg har gjort noget specielt - ud over at hakke chokoladen i ret små stykker og så sørge for at blande det rigtig godt ind i dejen. Kan det være det, der er sket - at det ikke er blevet rørt ordentligt ud, eller at stykkerne har været så store, at de er sunket til bunds, inden dejen er blevet bagt?

    Men svævende chokolade eller ej - lækkert ser det ud!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...