fredag den 4. marts 2011

kastration

Tykt garn er dejligt garn.


Nogen vil nok påstå, at det ikke er godt for en rigtig mand, at bo i et hjem, hvor sofaen er fyldt med hæklede og strikkede puder. Men eftersom jeg bor med et husalter, i højglans med en mia. tommer og et anlæg i flere etager, har jeg ikke den mindste dårlige samvittighed over at påtvinge min mand en flok hjemmelavede puder.
Den hækleprøve jeg viste den anden dag, er nu ved at forvandle sig til en pudevår. Jeg har en idé om, at vi skal have en del puder, hæklet i hver sin masketype, og i hver sin farve. Alle i tykke bomuldsgarner. Nr. 1 er godt på vej.

Det går fremad!

2 kommentarer:

  1. Jeg skal også i gang med at hækle pudevår. Egentlig vil jeg helst strikke dem, men eftersom jeg ikke kan strikke, er det jo nok en dårlig idé :-)

    Nu er jeg lidt en hat til sådan noget håndarbejdsnoget, men er det ikke 'bare' at hækle 2 lige store firkanter (som passer til puden, give 'n take lidt plads til sammensyninger), og så sy eller hækle skidtet sammen? Beklager, hvis det er et megadumt spørgsmål, jeg har bare tænkt lidt over det :-)

    (Ser i øvrigt smadderpænt ud, det du laver. Lækker farve. Og lækker hæklenål!)

    SvarSlet
  2. Jeg nøjes bare med at hækle en rektangel, som er pudens bredde og dobbelt aå lang, folde den og hækle den sammen om puden. Jeg hækler også betrækket lidt mindre end puden egenlig er, for at det færdige resultat bliver lidt buttet.

    Strik er nemt, man kan i hvert fald komme meget langt med ret og vrangmasker. Der er helt sikkert hjælp at hente på Youtube.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...