søndag den 18. september 2011

Hamsterhjulet

I øjeblikket, føles det i dén grad, som om jeg sidder fast i et hamsterhjul. Tror alle børnefamilie, kender den følelse. Det er som om tiden accelerer jo ældre jeg bliver, og jo mere higer jeg efter at stoppe tiden lidt (ligesom hende der Eva Hau, kan stoppe lyset). Men det er jo umuligt, så der efterlader kun to muligheder: 1) droppe ud af samfundet (som jeg virkelig tit vender tilbage til) eller 2) huske at nyde alle de tidspunker, hvor det hele spiller.
Jeg har været tungsindig i dag, om det skyldes periode, efterårsvejret eller at Hr. F. og jeg spændtes så det bragede i går. Vi er ikke uvenner længere, og det eneste vi kan blive uvenner over er rengøring og oprydning. Vi er begge enige om, at den anden burde tage sig sammen, og gøre noget mere ved husholdningen. Men derefter stoppe enigheden også. jeg mener at Hr. F opfører sig som en martyr, mens han mener, at jeg er et værre svin. Sandheden ligger nok et sted midt i mellem. Men når man sidder fast i hamsterhjulet, så føles det som om, at det eneste aftnen tilbyder er putning af ivrig trunte og opvask/tøjvask/gulvvask, hvis man er heldig et stjålet øjeblik med strikketøj eller et øjeblik i blogland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...