torsdag den 29. september 2011

Kastanjer

Da jeg var barn elskede jeg at samle kastanjer. Det gør jeg stadig, faktisk har det udviklet sig til at blive en anelse tvangspræget, jeg har meget svært ved at gå forbi en lækker kastanje, uden lige at samle den op, ae den lidt og putte den i lommen. Det er ikke særligt hensigtsmæssigt, for jeg skal ikke bruge kastanjerne til noget. Svesken er lige lille nok og jeg selv får ikke lavet kastanjedyr. Så faktisk så stjæler jeg vist en masse sjov fra dem, der faktisk har brug for kastanjerne. Som barn holdt jeg de gode kastanjesteder hemmeligt og derfor vogter jeg også lidt om gården på mit arbejde. Gården på mit arbejde er et megagodt kastanjested og derfor kunne jeg med lethed samle 60-70 kastanjer op (og det er vel at mærke kun dem, der ikke er blevet kørt i smadder). Men altså kastanjer er jo bare megalækre, med deres bløde hårdhed og smukke chokoladefarve! Nu står de på mit kontor og pynter.

Smukhederne i glasset i min vindueskarm.


- Fra telefonen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...