onsdag den 2. november 2011

En humorforladt og hellig ko

Overskriften refererer ikke til den slags køer inderne lader gå rundt i gaderne, men mere til mig. Hr. F og jeg drøfter mange ting, i øjeblikket er det, hvad vi morer os over. Hvad der er værd at bruge tid på, og hvorfor det er værd at bruge tid på.
Hr. F morer sig gevaldigt over stand up, Anders Lund Madsen, folk der er pinlige og folk der, efter min mening, er gevaldigt grove. Jeg selv morer mig vist ikke så meget. Jeg er mere interesseret i oprigtig indelighed, og folk der selv har noget på spil. Hvorimod jeg ikke ser den store grund til at bruge alt for meget tid, på dem der pegen fingre af folk, der tør at gøre noget uden ironisk distance, intelektuel hoveren eller deciderede usympatiske angreb på andre. Desværre er inderlighed ikke særlig tit særlig morsom, faktisk er den slags virkelig tit, temmelig kedeligt, trist eller måske ligefrem deprimerende for ikke at tale om trivielt.
Min pointe er vist, at hvis man ikke selv har noget på spil, så synes jeg, at man skal finde noget bedre at give sig til end at gøre grin med andre. Hvis man møder ting ude i den virkelig verden, man synes er latterlige, ligegyldigt og hjernedøde, så er jeg også sikker på, at der er mange andre valg og muligheder man kan benytte sig af, så man ikke behøver at blive hængende der, hvor man bliver irriteret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...