torsdag den 22. december 2011

Gingerbread

Jeg har hygget mig sammen med Svesken i eftermiddags, vi har stukket gingerbread småkager ud. Jeg rullede dejen ud, og Svesken stak figurene ud - nogen af dem blev endda pæne (og så tog mutti over og lavede nogen der ikke var helt skam-udstukne). De blev bagt og de smager fantastisk! Svesken syntes også, at den ubagte dej var ret lækkert).
Jeg har brugt opskriften fra Camilla Plums: 'Jul' og jeg vil gerne tilføje, at med mindre man er en meget  stor familie, kan man snild nøjes med ½ portion (jeg gav halvdelen til en veninder, der har hygget sig med sin lækre unge). Der skal ca. 1 kg mel i (alt efter vind og vejr og hvis man bage hel portion forstås) og de skal bage mellem 5-7 min. De er færdige når de er puffet op over det hele og blevet lidt mørkere i kanten end ellers. Man med fordel kan bage de små figurer sammen og de store sammen.

Nå men der gik lige kønspolitik i den da de skulle pyntes, så nu er der en mand
med forklæde - ja jeg ved godt det ligner et lændeklæde, men der ER et forklæde
Hvad sker der lige for at blogger vender mit billede forkert, og kan man virkelig ikke dreje inde i selve blogger?

1 kommentar:

  1. Mmmmm. Nu vil jeg have småkager!

    Ang. billeder, så kan man ikke dreje inde i blogger, så vidt jeg ved. Upraktisk.men synes nu, jeres kager er fine, selvom de ligger ned :-)

    God jul - måske Wordfeudes vi? :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...