mandag den 5. november 2012

Lidt for frisk

Vi har fået ny rengøring på arbejdet i dag. De gamle var åbenbart ikke gode nok, og der var nogen i huset, der ikke var tilfredse. Jeg havde ikke lige opdaget, at det ikke var ordentligt, men jeg er vist også ret large med den slags.

Det nye rengøringsfirma har personificeret sig i form af midaldrende mand, der har slæbt rengøringsartikler op ad trapperne i flere dage nu. Firmaet vil rigtig gerne gøre sig gode venner med os der arbejder i huset, derfor var alle skriveborde udstyret med en pakke lakrispastiller og et fint brev, hvis kommaer var dårligere placeret end et typisk blogindlæg fra min hånd.
Jeg synes, det var flot med lakridser, og jeg synes også, det er godt med nogen, der er dårligere til komma, end jeg er. Så jeg var venlig stemt. Lige ind til jeg trådte ud på toilettet, som sikkert er renere end det plejer at være, men til gengæld også nu udstyret med noget duftblog af en slags jeg sidst så hos min barndomsvenindes mormor, som primært ernærede sig ved at klippe kongepudler i festfacon.

Jeg hader duftblokke af et godt hjerte. Hvem fanden er det, der faktisk tror på, at lort med parfume på  faktisk er bedre end lort kombineret med et åbent vindue? Ej, jeg kan blive helt harm, for sådan en duftblok er da noget af det tåbeligste. I mine øjne er det ikke andet end resursespil med risiko for en allergifremkaldende dunst af værste slags. Nå!

Overvejer i den grad om ikke duftblokken på mit toilet skal falde ud af vinduet.

4 kommentarer:

  1. Der findes ikke noget værre end kemisk blomsterduft, der skal kamuflere andre lugte. Bvadr!

    Hvis jeg en dag ser en duftblok på fortovet, kan du være sikker på, at jeg ikke sladre.

    SvarSlet
  2. Haha, jeg elsker dine indlæg. Du skriver så ærligt og lige-ud-af-posen :-)
    Jeg kan heller ikke fordrage de dersens "duft-arrangementer". De gør kun lugten endnu værre og så er det ikke særlig sundt... så i skralderen med den!

    SvarSlet
  3. Jeg vil sgu hellere dufte syntetisk agurk/citron end forgængerens lort, når jeg skal på toilettet.
    Og når nu vi er ude i toilettilbehør, hvornår opfindes der en toiletsædekøler, for jeg bryder mig om muligt ENDNU mindre om at sætte mig på et varmt toiletsæde (den varme kommer fra min kollegas røv!) end at skulle lugte til hans afføring.

    SvarSlet
  4. Ad ad ad - kollegalort der lugter af lort = klamt. Kollegalort der lugter af citrus = klamt. Kan folk ikke bare gå på toilet derhjemme?! :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...