søndag den 9. december 2012

Kom gæster, kom glad.

Det bliver jævnligt nævnt her på bloggen, at vi er nogle værre rodehoveder uden ordenssans. Jeg er af den overbevisning, at det klart må skyldes de utrolig få kvadratmeter, vi er i besiddelse af. Men realiteterne er nok nærmere noget i retning af, at vi er dovne ikke prioriterer oprydning.
Men det sker trods alt, at her bliver ryddet op, primært i forbindelse med besøg af gæster. Jeg er nemlig lige dele forfængelig og bange for at folk bliver syge*.

Det er lang tid siden, vi har haft bund i rodet. Det skylde forberedelserne til Alfebabyen, men også at vi har haft andre planer de sidste mange weekender, som ellers er der, hvor vi lige giver oprydningen en lille skalle.
Vi ville heller ikke have fået ryddet op i den her weekend, hvis ikke det var fordi vores eftermiddags-æbleskive-date lige havde og inviteret sig selv herhjem, fordi hendes mand er syg. Nu har jeg endelig en god anledning til at få måsen op af sofaen og sat i gang i tornadoen, sådan gulvet kan dukke frem fra bunkerne, lokummet kan kigge noget desinficerende middel i øjenene og opvasken kan sluge det beskidte service.
Det er godt med gæster, for det er faktisk ikke så dumt med en stue, hvor møblerne kan ses i modsætning til normalt, hvor vi skal vide, hvorhenne stolene er, for at kunne få sat os ned.


*Ja jeg sprittede alle håndtag og flader af, inden jeg fik besøg af mødregruppen første gang, i angst over at nogle skulle være mindre immun over for de baksiller, der bo i paladset end vi selv er.

1 kommentar:

  1. Sådan er det sgu også herhjemme - sidst jeg fik taget en ordentlig omgang, var fordi der skulle komme en gut og aflæse varmen - men jeg skyder skylden på min mor! Da jeg boede hjemme havde vi dug på stuebordet.. og hvis det så lige hastede, blev den bare foldet sammen i hjørnerne og smidt ind i skabet med rub og stub haha... vist ofte ovenpå en anden dug, der allerede lå der :P

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...