fredag den 1. februar 2013

Århus

Jeg er i Århus for at hænge ud med en masse, jeg har læst sammen med. Det er altid en fornøjelse og i år havde jeg glædet mig lidt ekstra i smug, fordi det er med overnatning, som jeg må tage helt for mig selv på hotel (eller altså Cab inn ik').
Hvilket betyder, at jeg for første og sidste gang i meget lang tid må sove helt alene for mig selv, uden at der er nogen som kalder på sin sut, eller en der skal kravle over mig for at komme på toa. Hip hip hurra.

Vel ankommet til hotellet opdager jeg, at ca. halvdelen af alle Jyllands 8. klasser også skal overnatte her. Jeg når lige at blive lidt lang i næbet af træthed-på-forhånd, men de er eksemplariske og larmer faktisk ikke, selv om de bor i værelserne ved siden af mig. Dem jeg kan sagtens sove fra.

Hvad jeg til gengæld har lidt sværere ved at sove fra er varmen. Mit værelse er lige lidt større end den slags kister man begraver folk i, og af en eller anden årsag er der ca. ligeså varmt som i en sauna.
Den eneste et åbent vindue hjalp på, var træk på fødder og en temmelig larmende og nostalgisk lydkulisse af Røvhus å by night.
Heldigvis kan sådan en træt graviditetskrop åbenbart aove fra det meste, og jeg har dampkogt mig selv en anelse i nat, så nu må jeg let groggy tage over og besøge et par af mine andre studiekarmarater og se deres lille næsten nye baby, inden jeg lige skal forbi skolen og så videre til et møde i en forening, hvor jeg fornylig er blevet valgt til bestyrelsen. Inden jeg sidst på eftermiddagen drager hjem til Forstaden, familien og sofaen ikke mindste.

Næsten gang jeg rammer den jyske hovedstad, så arrangere jeg noget med kaffe, iggå Rikke?

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...