onsdag den 11. december 2013

Drengen der ikke ville sove

Det er ikke noget nyt, at Alfen helst ikke sover. Han vil være med til ALT og det betyder, at han under ingen omstændigheder lægger sig til at sove frivilligt. Vi er nød til at vente på at han går om kuld. Det foregår altid under store protester, der bliver fremført med nedadvendte mundviger og en fornærmet, lille babystemme der brøler derudad.
I sine forsøg på at få os til at forstå, hvor urigmelige vi er, kradser og grabber han os med de små knivskarpe negle (HVORDAN undgår man babynegle bliver til barberblade, når de klippes?).

Jeg lægger ham ned 200 gange, stryger ham over ryggen og propper godt med natgrød i ham. Men lige lidt hjælper det. Allerhelst ville han vist ammes i søvn, men min produktion er i den grad ved at lukke ned og hans tålmodighed rækker luge præcis til, at han bliver tosset, hvis ikke jeg spuler ham mæt.

Jeg er begyndt at overveje alternativer og spekulerer nu på om, det går under børnemishandling at prutte sine børn så skæve at de falder i søvn.

Både Hr. F og jeg kan huske, at Svesken gik igennem en tilsvarende og langtrukkent periode, hvor det at falde roligt i søvn bare ikke var på programmet. Den gang foregik putning også under skrig og skrål, der var bare ikke andre børn at tage hensyn til.

Behøver jeg at sige, at vi glæder os til at flytte over i huset om 79 dage. Derover er der nemlig flere soveværelser, så behøver vi nemlig kun at stresse over den sure baby og ikke også over, hvor forstyrret den sovende tumling bliver af putteshowet.



- Fra telefonen!

6 kommentarer:

  1. Gryntegrisen falder fint i søvn søvn om aftenen. Men til eftermidagslur... er du vimmer, et show. Skrig og skrål og flitsbue i mindst en time før hun går omkuld af udmattelse.
    Fasefasefasefasefase

    SvarSlet
  2. Åh jeg føler med dig - vi har været i gennem forskellige vil-ikke-sove. nu er vores unger 6 og 8 og når de har en dårlig en gang i mellem, tager et en uge at komme over. For nu er vi jo vant til at få lov at sove.... Håber det stopper snart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh er så glad for at der er lys for enden af tunnelen. Håber sgu også snart det stopper.

      Slet
  3. Jeg har ikke nogle gode råd, desværre, men I guder, hvor kan jeg huske, når de samme scenarier udspillede sig med Varanen. Særligt, da vi boede i Tændstikæsken føltes det slemt. Fordi der hele tiden skulle tages så meget hensyn til Øglen (syntes jeg), at jeg begyndte at stress-svede alene ved tanken om puttetid.

    På et eller andet tidspunkt var fasen imidlertid ovre. Og selv om det helt sikkert kommer og bider mig i r*ven, at jeg skriver det her, så er der ingen brok om aftenen nu. Og det har der faktisk ikke været i et lille halvt år oder so. Så hold ud! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder ud, og så håber jeg at det hele går over, når vi flytter over i huset! For smørhullet er jo ikke meget større end tændstiksæsken.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...