tirsdag den 14. januar 2014

Vi sparer lidt på det hele

Det er jo januar og traditionen tro sparer vi lidt på kulhydrater og kontanterne. Jeg forsøger virkelig at slippe af med alle de kilo, som satte sig på sidebenene mellem mine to graviditeter. Heldigvis er jeg ret glad for blomkålsris og bacon, så det er inden for rækkevidde at gå LCHF, eller i hvert fald at gå noget af vejen.
Det eneste der virker som en stopklods for at gå all in, er min æggelede. Jeg synes i princippet godt om æg, jeg kan lide smagen og mulighederne. Men det sker en gang i mellem, at jeg bliver ramt af tanken om, at et æg er et lille foster med æggekage, fostervand og navlestreng. Når det sker, er jeg ikke så god til æg. Pt er jeg lige inde i sådan en fase med æggelede og underskudsmor her, kan ikke lige regne den gode, æggefri og effektive LCHF morgenmad ud, så jeg LCHF'er når det ellers passer.

Ud over at opgradere kroppen, så er planen også at opgradere gardaroben. Så er det jo heldigt, at Mette har inviteret til Black Swan Homeparty. Jeg har luret lidt på hjemmesiden, og tror klart der må være noget til mig. Hvis det ikke lykkes at spare et par kilo væk, må jeg i stedet gå efter noget, der skjule pumaslasket. Så ind til da holder jeg dankortet i pungen, så jeg har lidt at gøre med.

Nu vil jeg hoppe ned på gulvet og lave et par øvelser inden, den står på god nat og sov godt.

Der er 45 dage til vi skal flytte.

1 kommentar:

  1. Må jeg anbefale græsk yoghurt (med en smule fløde for ekstra mæthed) med en müsli af nødder og kerner? Eller røget laks rullet omkring philadelphia med diverse krydderurter, evt. med en ostepandekage ved siden af?
    Begge dele smager vildt godt, kan laves hurtigt og mætter virkelig godt...jeg kender nemlig også godt det der med æggeleden, uf!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...