tirsdag den 11. marts 2014

Har du skældt nogen ud i dag?

Nå men i dag kom jeg hjem med en baby, der ikke havde sko på. Vi har ingen bil og de små strømpesokker har strittet ud af flyverdragten i et par kilometer på cykel. I sidste uge blev han transporteret i Sveskens aflagte sutsko, men vi har faktisk fundet støvlerne, så det var ren distræthed, der gjorde udslaget.
Til mit forsvar vil jeg sige, at jeg fik skæld ud af en far nede i vuggeren, fordi jeg ikke havde taget mine sko af, eller påført de blå plastiksutter, der efter min bedste overbevisning kun var til sjaskevejr. Nede i Sveskens institution, som er min eneste reference udi skokultur i vuggestuer, er der ingen, der tager det særligt tungt, så længe gulvene ikke bliver våde. Og eftersom der ikke er skilte eller en 'voksen' der har opridset reglerne, blev jeg faktisk lidt overrasket over at få et fur, som om jeg var et uartigt barn.

Ej men jeg hader at få skæld ud. Synes bare ikke, det er værdigt for nogen og jeg ved, at det i hvertfald ikke er konstruktivt at skælde mig ud. Bevares, jeg skal nok tage mine sko af nede i vuggeren, det er ikke noget problem. Men han kunne sgu da bare have sagt det til mig på en pæn måde, i stedet for at give mig ondt i maven og noget helt så banalt som en misforståelse.

På den mere muntre side har dagen jo bragt noget så dejligt som endnu mere forårssol, af den slags der skinner så kraftigt, at sneblindhed føles som noget der kan opstå i Forstaden. Hr. F har vasket gulv og jeg selv har kæmpet mig igennem opvasken uden at få selvmordstanker. Alfens humør er endelig vendt, efter 14 dage som klynkekonge er han på vej tilbage til sit fantastiske selv, hvor hvis og skrig er af begejstring fremfor frustration. Hurra for det.

1 kommentar:

  1. Det er så uti når en voksen skælder én ud på den måde. Dårlig stil!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...