mandag den 4. august 2014

Gone baby, gone

Den store er færdig med sut. Vi har besluttet, at nu var det vist også på tide, at hun sagde et endeligt farvel til sin elskede sut. Hun er blevet forberedt og glædede sig faktisk til at hænge den på suttetræet og få en gave (ja for vi bestikker i stor stil). Hun gjorde sig umage med at tegne tegning og tapede sutten godt fast med sine yndlings masking-tape og fandt selv snor frem og var ved at sprænges af spænding.
I lørdags drog hele familien på tur til Frederiksberg Have og det var med stolthed og rørelse, at vi så på hun hang sin sidste sut på træet og sagde farvel. Bagefter var der højt humør og fordring af ænder, på turen til BR var der endnu mere fest og et helt klar valg af en Anna dukke (hendes fra Frost).

Alt var godt.

Lige ind til hun skulle sove, så brød verden sammen. Jeg var overbevist om at hun ville være cool og måske være længe om at falde i søvn men ellers cool. Jeg kunne ikke tage mere fejl. Hun hulkede og skreg og skældte ud og var desperat. Der var fuldt blus på sorgen og hverken Hr. F og jeg kan holde det ud. Vi har hver især overvejet at drage mod suttetræet og snuppe sutten ned fra træet igen, så vi kan stoppe al den ulykkelighed.
Hun endte med at falde modvilligt og udmattet i søvn i armene på sin far.

I går udspillede samme smertefulde scenarie sig, men først efter, at hun havde insisteret på at sidde op og ikke sove i halvanden time. Hun brød først sammen da ordet sut blev nævnt, men SÅ var der også hul igennem til alle de forfærdenlige følelser. I dag har hun også grædt sig i søvn hos sin farmand.
Ahmen det er jo så synd for hende, og vi gør vores bedste for at trøste, anderkende og sætte ord på det, men jeg tror sgu, at vi har givet hende det første traume (det er i hvertfald et af vores første forældre-traumer).

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja nååårh. I dag gik det heldigvis meget bedre.

      Slet
    2. Dejligt for den lille svenske - og hendes forældre :-).

      Slet
  2. Puha, det er også hårdt at skulle undvære sin sut :-( Vores lillebror stoppede med sut for over en måned siden, og han spørger også efter den indimellem, særligt når han er rigtig ked af det. Og så har jeg den største lyst til at hente den i skuffen.

    SvarSlet
    Svar
    1. vi havde trappet ned kun til natsut, og vi tør i hvertfald ikke have en i skuffen. Så var vi bukket under.

      Jeg synes de er seje de små. Jeg ville også være ked af det hvis der var nogen der snuppede min putte-ting.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...