tirsdag den 3. februar 2015

Fuld ræs

Her i hytten har vi, som resten af landet, været ramt af en heftig omgangssyge. Jeg skal spare jer for deltajerne, men uden overdrivelse kan jeg godt fortælle, at både toilet og bleer har været under alvorligt pres de sidste mange dage.

Ællingerne er ovenpå igen og Hr. F er sluppet nogenlunde fri, men jeg topper det hele af med stoppet næse og hovedpine og selvmedlidenhed selvfølgelig.

Efter sådan en weekend i sygdommen tegn er der faktisk ikke så meget at berette. Hvis vi havde været på toppen, så have min børnehave-veninde nok kigget forbi med sin lille familie. De kigger nemlig på hus i Forstaden. Det er ingen hemmelighed, at jeg vil synes, det er en fest med endnu flere gode mennesker herude i nærheden af egen matrikel. Jeg forsøger ihærdigt at lave en ghetto fyldt dejlige venner og bekendte. For hvad mere kan man ønske sig end at bo i et smørhul med godt selskab. Altså hvis vi lige sorterer the basics med raske børn, fast job og lykkeligt ægteskab fra, så er de daglige omgivelser noget af det vigtigste i min optik.

Barndomshjemmet ligger i en landsby i byen, hvor der var beboerhus med fællesspisning, fastelavsfester, sommerfester, pinseudflugter og åbne døre overalt. Når jeg tænker tilbage på min barndoms kvarter, var der altid solskin, mange børn og trygge voksne over alt. Det hele lå uden om en legeplads som var helt naturligt mødested for alle. Sådan en legeplads lige uden for døren (bogstavlig talt) mangler jeg lidt her, men planen er i stedet at kender ALLE de andre børnefamilier så godt, at haverne inklusiv vores egen, kan være fast lege og hænge ud base. Jeg må sgu snart have lavet tegningerne til det legehus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...