søndag den 26. juli 2015

Sommeregn

Vi har brugt dagen i dag på at læse bøger og bygge togbaner. Faste læser vil vide, at Alfen er stor fan er toge og togbaner. De fleste har nok også luret, at jeg synes det er en fest at bygge togbaner sammen med ham. Jeg eksperimenterer med at få bygget en avaceret bane, hvor toget har kørt hele banen i et logisk loop, inden det er tilbage ved start. Det er sværere end man skulle tro, hvis man bevæger sig videre fra 8-tallet.

Vi kan bruge mange timer med skinnerne, bedst af alt er Alfen, men også Svesken, kan lege længe med banen selv. En del af det, der er rigtigt sjovt ved vores bane, hvis jeg skal sige det selv, er at vi har skinner nok til at bygge store baner, men det stopper mig ikke i at ønsker os flere dele. Helt aktuel drømmer jeg om ringremise, stationen med højtaler, drejeskiver og færge med færgelejer ikke mindst. Et mine bedste barndomsminder er følelsen af hvordan færgen åbnede, når den blev sejlet på plads. Det var magisk!



Vi har også fejret min fødselsdag. Hr. F har flottet sig og købt den taske, jeg ønskede mig. Den er helt fantastisk og præcis som jeg drømte om. Svesken lavede en perleplade, efter snedigt at have spurgt, hvilke farver jeg bedst kan lide og Alfen har primært snakket om de gaver, han skal have, når det engang bliver hans fødselsdag.

Da køkkenet stadig befinder sig i undtagelsestilstand, drog vi på Staalvand for at spise aftensmad inkl. brun sovs. Vi var kommet præcis så langt væk hjemmefra, at det ikke gav mening at vende om, da det stod ned i lårtykke stråler. Da vi ankom til caféen, der ligger ca. 800 meter væk hjemmefra, var vi gennemblødte. Hr. F's jakke dryppede så meget fra knagen, at der var en semistor pyt under den inden vi overhovedet havde bestilt. Regnen stoppede selvfølgelig lige så pludseligt som den kom, i samme øjeblik vi var i tørvejr. Men regnen var alligevel helt fantastisk for den duftede af ægte sommer og lettede på lummerheden, der trods alt var her i Forstaden.

Hvis der er nogen på linjen, der ikke er helt tilfreds med vejret, vil jeg skyde skylde på dem her. Men egentlig er jeg ganske godt tilfreds, alt over 23 grader er spildt på mig. Jeg bliver bare varm, rød og hævet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...