onsdag den 27. januar 2016

Adrenalin tur/retur

Det er ikke tit de ringer fra børnehaven. I dag ringede de. Først til mig, som ikke tog telefonen, så til Hr. F, der tog den og fik besked om, at ællingerne var stødt sammen på cykel og at lille havde slået sin arm.

Så ringede han til farmor, der ikke tog telefonen.

Så ringeden han til mig, der ikke tog telefonen.

Så ringede jeg til ham, og fik at vide, at lille have slået armen.

Så ringede jeg til børnehaven og fik at vide: 'Der er noget galt med den arm!' (Ca. her ramte mit adrenalinniveau loftet og min PMS-grådlabilitet, blev sat på en hård prøve!)

Så ringede jeg til Hr. F, der havde snakket med farmor.

Så ringede jeg til farmor og aftalte, at hun hentede mig på stationen, og at vi sammen kørte til børnehaven.

Over i børnehaven sad en svedig lille hos en af de voksne og var iført sut og slap arm. Det er ikke særlig tit, at han sidde helt stille. Slet ikke i børnehaven, som han stadig opfatter som en slags tivoli fyldt med forlystelser.

Efter flere telefonopkald fik vi en aftale hos egen læge, der bor på den anden side af vejen. Alfens brød ud i gråd, da det gik op for ham, at han skulle til lægen. 'For jeg vil ikke stikkes!'. Lægen var super og kunne efter grundig undersøgelse konstatere, at det var noget i albuen, der var gået af led og det var smuttet på plads igen, da han tog blusen af. Han blev belønnet med en snurretop og to chokoladekugler fra min taske, og var faktisk ret godt tilfreds med egen indsats.

Jeg var lettet over, at vi ikke skulle forbi skadetuen og 8-10 uger i gips. Også selv om vi mødte en ret sej dreng i venteværelset, der havde en flot gipsarm.

Vel hjemme kunne humøret løftes med et karbad inkl. nyindkøbte badeænder og et stor plaster nederest på armen. Han sluttede dagen med ipad i vanelig afslappet efterskolestil med lange underbukser, uklippet hår og swaeter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...